2016. május 1., vasárnap

Fuldaradweg 1: Gersfeld- Bad Hersfeld

Haßfurtban nagyon jót pihentünk Lacinál. Nagyon kellemes élmény,  mikor két bringás hülyegyerek felé olyan bizalommal és segítőkészséggel vannak az emberek, mint ő volt. Az első kilométerek azért nem estek valami jól. De azért hamar beértünk Schweinfurtba. Itt elmentünk egy bazi nagy bringásboltba. Nem hazai felhozatal az biztos.  De röhej,  hogy hazai áron...
Majd irány a mozi. Attila beült és megnézte az Amerika kapitányt én meg szépen nyugodtan tekertem...a viharos szembeszélben. Majd pici hó és sok napsütés, de végig böszme hidegben. Bajorország legészakibb része elég dimbes-dombos volt, hát izzadtam pár litert. Reggel még mindig felfelé haladtunk,  már több helyen megmaradt a hó is. A Bajor és Hesseni határtól aztán pár perc alatt leadtunk 400 métert és megérkeztünk Gersfeldbe, a Fulda forrásához. A Fulda menti kerékpárút, avagy a Fuldaradweg kb 260 km hosszan követi ezt a csodálatos folyót. Végig tökéletesen jelölt,  javarészt aszfaltozott út. Néhány kisebb nagyobb emelkedő van,  de összeségében könnyű út. A gersfeldi kastélypark, a fuldai Szt. Salvator dóm és a schlitzi óváros, önmagában is megér egy kirándulást. De az igazi szépség, a Fulda. Jéghidegen rihan, zuhan, tombol egy -egy vízesésben. Majd másnap már nyugodtan elterülve kanyarog. Millió madárnak ad otthont és terített asztalt. Nekik csak a Fulda létezik...