2016. augusztus 27., szombat

Prekestolen


Csókolom
Moldeből viharos tempóban leértem Stavanger mellé,  Lauvvikba. Ennek ugye sok jelentősége nincs,  de annak igen, hogy innen már csak egy (erőteljes) köpésre van egy jellegzetes kavics.
Ez a kavics a Prédikálószék névre hallgat,  tehát elértem a Prekestolent!
Ha valaki nem hallott még róla, akkor csak annyit róla, hogy tuti kis hely. A Lysefjord fölé nyúló sziklaalakzatról van szó, csodaszép kilátással.
Sajnos még mindig rosszul viselem a nagy tömeget túrázás közben,  hát itt volt benne részem.
Csak a sziklán kb 400 ember volt,  de a föl le mászkálók ezres nagyságrendet értek el. Szó szerint dugó volt a hegyen.
Pedig jó kis túra lenne.
Éjjelre páran fent maradtunk a hegyen,  csodaszép panorámás sátorhelyet találtam. Egy sziklafal pedig nem csak a viharos széltől óvott, hanem az oroszok idegesítő technójától is.
Tüzet is raktam, nem hiszem,  hogy lehetett volna még belepasszírozni bármit is a napba.
Másnap reggel lesétáltam a főútra és lestoppoltam a komphoz. Igazán jutányos áron sikerült átkompoznom Lysebotnbe, ahonnan újabb séta a Kjeraghoz. Ez pedig egy beszorult tojás alakú kavics.  Bitang hideg szél és eső volt,  nulla kilátással, így sokat nem foglalkoztam a Kjeraggal, inkább mentem tovább.  Délnyugat -Norvégiában sátrazni nagyon laktató tud lenni,  hiszen bárhova lövöm a házam, 2-5 féle áfonyával tömhetem a bendőmet. Legpofátlanabb dolog, mikor konkrét a sátorban fekve szedek két maréknyit. Élni tudni kell.
Lassan viszont véget ér norvég mókázásom. Vasárnap elbúcsúzom a Vámosi familiától, majd Gáboréktól is. Hétfőn már Haldenbe málházom azt a bringát,  amit Karosi Zoltán ad.
Csodás időszakon vagyok túl. Millió apró és hatalmas szépség. Sok segítőkész ember...De ez már egy másik bejegyzés...

...laza sátorhely...

Lysefjord

Prekestolen, avagy a Prédikálószék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése