2016. június 7., kedd

10 nap Altán

Miután elcsórták a cuccaimat, sokan siettek segíteni.  Köztük volt Szilveszter is, ő egy hálózsákkal támogatott meg.  Tegnap este végre megérkezett, így 10 nap altai lustálkodás után újra indul a móka.
Ebben a 10 napban nagyon sokat aludtam,  pihentem. A térdem is egész helyrejött,  mikor terhelem még fáj, de nem vészes.
A sok lustálkodás mellett volt szerencsém megismerkedni az altai magyarokkal.  Volt velük részem sütés-főzésben, poharazásban és hajnalig tartó játékban is. Köszönöm nekik az ismeretséget.
Mikor pedig a lustaságom szegre akasztottam, akkor bejártam a környéket.
Életem egyik legjobb trekkingje is itt volt.  A Halddetoppenre mentem fel és ajánlom mindenkinek,  aki csak erre jár. Hogy miért is?
A Halddetoppen túra mindössze 13km-re kezdődik Altától, Kåfjordban.
A templomtól 350 méterre kell nyugatra fordulni, egy tábla is jelzi, hogy itt található az Északi -fény Obszervatórium.  A táblától egy montival is jól járható út vezet fel, kocsik is járnak rajt, bár igen meredek.
Az éjszakai ivászat után elég szuszogva indultam,  de mikor 350 méteren elfogytak a fák, már rendben voltam.  Innentől csak pár csomó fű és virág volt az útitársam. Majd ahogy egyre több lett a hó, ők is elpártoltak tőlem. Többször megeredt a hó, de problémát csak a szél okozott. Helyesebben nem a szél, hanem az,  hogy nincs elegendő ruhám (sajnos azokat is elcsórták), így mocskosul fáztam. Gyönyörű kilátás nyílik az Altafjordra, illetve egy még befagyott tóra.
600 méter felett már végig havat tapostam, de már csak vékonyan várta beteljesedését. Az utolsó 75 méter viszont kifogott rajtam,  nagyon meredek oldalon, beton keménységű jéggé fagyott a hó. Közel 100 métert mentettem rajt, de inkább visszafordultam. Kapaszkodó és normális ruházat híján hanyatt fekve, sarokkal és a hátizsák csatjaival tudtam biztonságosan lejönni.
Ott fenn már nagyon masszív fagy volt, gyönyörű jégbe fagyott sziklákkal.
Visszafelé is kimásztam minden magaslatra, sajnos nagyon párás (itt ott havas) volt a levegő,  így jó fotók nem születtek. Az egész túra 5 óra volt, 19 km 1000 méter szinttel és rengeteg csodával. Mikor leértem Kåfjordba, igen dermedt voltam, így nagyon jó volt,  hogy Barth Zoli kijött értem kocsival.
De az utázásokon felül más egyebet is köszönhetek neki, hiszen 12 napja együtt vagyunk,  nála várhattam be a hálózsákom.
Norvégia a magyar pénztárcának nagyon húzós, de ma sikerült pár ruhát vennem. Mégpedig az otthoninál is olcsóbban (póló+pulcsi+aláöltözet=7800 ft), ez nagyon tetszett.
Holnap reggel pedig kiteszem a hüvelykujjam és irány Hammerfest...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése