2016. július 18., hétfő

Molde, Bergen, gyors stoppolás

Csókolom
A Rondane Nemzeti Park után újra picit északabbra mentem,  mégpedig Moldéba.
A Geirangerfjordhoz és a Trollok útjához akartam elmenni. Ez nem jött össze(egyenlőre), de helyette sikerült alaposan bepálinkázni Viktorral. Majd kedves párjával Rékával átbeszélgettük a délutánt. Szívélyes vendéglátásuknak köszönhetően annyi gyümölcsöt tudtam enni, ami csak belémfért, nagyon köszönöm nekik. Majd Viktorral elindultunk délre. Fuvarozik és gyönyörű utat jár be minden éjszaka.  Így futólag mégis láthattam a Geirangerfjordot, ami csak arra volt jó, hogy még vastagabban szerepeljen nemlétező bakancslistámon.
Nordfjordi búcsúzásunk után egy pékség melletti bozótba felvertem a sátrat,  reggel pedig irány Bergen. Bergenről két fő infóm volt. Egyik, hogy szinte mindig esik ott az eső,  másik,  hogy a legszebb skandináv város. Nem várt szerencsém megkímélt a kiadós esőtől, éppen, hogy csöpörgött. A legszebb részt viszont aláírom, valóban bámulatos, hangulatos. 22 óra körül még a nap is kisütött, így meleg fényben tündököltek a világörökség részét képező Hanza-házak.
A kikötő,  a vár parkja,  a város feletti dombok, mind mind más hangulatra billentenek. Majd irány tovább Stavangeren át Flekkefjordig.
Egy nappal hamarabb lestoppoltam, mint terveztem,  de a Vámosi család,  nagy szeretettel fogadott így is. Sietségem oka az volt,  hogy Gábornak vissza adtam azokat a cuccokat, amiknek köszönhetően másfél hónap alatt be tudtam barangolni Norvégia északi részét.
Saját holmim már itt várt Viktoréknál, teljes készlet mind a további gyalog, mind a bringás folytatáshoz.
Sajnos a sátorral rácsesztem, ezen a terepen használhatatlan, szegény nővéremre rá is pirítottam, hogy nem a megrendeltet küldte,  de tudom, hogy csak jót akart. Sajnos nem véletlenül létezik ennyi féle holmi, tudni kell,  hogy hova mi kell... Most két hét szünet jön, sikeresen rámtalált a munka, töltöm a pénztárcát, majd mikor végeztem irány a Geirangerfjord és  Délnyugat -Norvégia többi kincse...
Hogy addig se csak az én hasam, tárcám legyen tömve, ne feledkezzünk el az Alig-Vár Jótékonysági Gyermektáborról sem.
Még mindig várják, várjuk a támogatókat.

Geirangerfjord este is lenyűgözött 

 
Bergen

Újra délen...

Első sebes pisztrángom

3 megjegyzés:

  1. Kicsit már mintha leszarnád ezt a blogot... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van igazság ebben... Egyoldalú kommunikáció, reakciók nélkül. Nem tudom rávenni magam , hogy írjak.

      Törlés